شیر برقی آبنما چگونه کار می کند ؟

شیر برقی آبنما چیست ؟

شیر برقی آبنما در واقع نوعی شیر برقی ضد آب می باشد که به منظور قطع و وصل جریان آب در آبنمای موزیکال و یا آبنمای پویا یا ریتمیک و یا آبنمای زیر سطحی استفاده می شود.

این شیر برقی ها معمولا دارای ولتاژ عملکرد 24 ولت مستقیم می باشند و دارای عملکرد نرمال کلوز می باشند یعنی به صورت پیش فرض جریان آب را از خود عبور نمی دهند  و تنها در صورت اتصال ولتاژ تغذیه به بوبین شیر برقی جریان آب را هدایت می کنند.

بوبین شیر برقی آبنما چه ویژگی هایی دارد ؟

بوبین شیر برقی یکی از مهم ترین بخش های هر شیر برقی می باشد. بوبین با استفاده از جریان الکتریکی سبب ایجاد میدان مغناطیسی می شود و این میدان مغناطیسی که بر روی شفت وسط شیر برقی ایجاد می شود سبب حرکت مکانیزم داخلی شیر برقی شده و در نهایت موجب باز شدن شیر برقی و عبور سیال از داخل آن می شود.

بوبین شیر برقی آبنما یا به عبارت دیگر سیم پیچ شیر برقی بایستی حتما از نوع ضد آب بوده و دارای استاندارد IP-68 باشد . شیر برقی ip68 به شیر برقی هایی گفته می شود که دارای قابلیت غرق شدن داخل آب می باشند یا به عبارت دیگر شیر برقی آی پی 68 را می توان در زیر آب استفاده نمود بدون آنکه آسیب ببیند و یا دچار اختلال در عملکرد شود.

شیر برقی مورد استفاده در آبنمای موزیکال و ریتمیک از چه نوعی و چه جنسی می باشد ؟

شیر برقی هایی که در آبنمای موزیکال و یا آبنمای زیر سطحی مورد استفاده قرار می گیرد از نوع دیافراگمی بوده و معمولا جنس بدنه آنها از آلیاژ برنج و یا استیل 304 می باشد . شیر برقی استیل که معمولا از جنس استیل 304 می باشد یکی از محبوبترین و با دوام ترین شیر برقی های ضد آب و مورد استفاده در آبنما می باشد.

تفاوت شیر برقی استیل و شیر برقی برنجی در چه می باشد ؟

تفاوت اصلی میان شیر برقی استیل و شیر برقی برنجی درواقع جنس بدنه آنها می باشد وگرنه در مورد شیر برقی هایی که معمولا در داخل آبنمای موزیکال استفاده می شوند تفاوتی در مکانیزم داخلی این دو نوع شیر برقی وجود ندارد و هر دو عملکرد یکسانی دارند . البته ذکر این نکته دارای اهمیت بالایی است که شیر برق استیل دارای طول عمر بالاتری نسبت به شیر برقی برنجی می باشد  و نی ز شیر برقی استیل ضد آب دارای استحکام بالاتری نسبت به نمونه برنجی خود می باشد.

خرید شیر برقی ضد آب :

شرکت جادوی رقص آب فعال در زمینه تامین و ساخت تجهیزات انواع آبنماهای ساده و آبنمای موزیکال این افتخار را دارد که در زمینه ساخت شیر برقی ضد آب مخصوص آبنما دارای استاندارد IP-68 نیز فعالیت دارد . از این رو این شرکت می تواند انواع شیر برقی های مختلف قابل استفاده در انواع آبنما را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت در اختیار پیمانکاران و سازندگان انواع آبنما قرارد دهد .

علاوه بر این ما در مجموعه جادوی رقص آب امکان طراحی و ساخت شیر برقی های خاص مخصوص آبنما همانند شیر برقی DMX که دارای امکان کنترل با استفاده از پروتکل ارتباطی dmx است را دارا می باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست