فنگ شویی در محوطه های باز ( باغ، حیاط، تراس، بالکن)

از چینی ترجمه شده ، به معنی “باد و آب” است. هدف این علم کهن اینست که منطقه زندگی و باغ خود را به گونه ای طراحی کنید که انرژی های مثبت (“چی”) بتوانند آزادانه جریان داشته باشند. جریان انرژی های مثبت بدون مانع، که مسیر خود را از طریق راه های منحنی به آرامی هموار می کنند و در این مسیر درمراکز انرژی  (به عنوان مثال سنگ) جمع می شوند تا قدرت خود را از آنجا تابش دهند – این وصف یک باغ کاملا فنگ شویی شده است که نتایج مثبتی دربخشهای سلامتی، شادی وثروت به همراه دارد.

با فنگ شویی خوشبخت زندگی کنید

تمرکزاین فلسفه سه هزار ساله بر روی “یین” و “یانگ” است که نیروهای آنها برای ایجاد هماهنگی باید در هر زمان متعادل باشند. شاخ و برگهای تیره و وفورگیاهان وحشی در باغ نمایانگر بالا بودن انرژی یین است. و متقابلا یک زمین خشک و پوشش گیاهی یکنواخت علفزار مانند به معنای بالا بودن بیش از حد یانگ است. بنابراین شما باید سعی کنید تعادل بین گوشه های روشن و سایه ، مناطق باز و دارای پوشش گیاهی زیاد و مناطق پر جنب و جوش و آرام را در باغ خود پیدا کنید. دستیابی به این ایده آل مستلزم به آموزش پنج عنصر فنگ شویی می باشد: آب، خاک، چوب، آتش و فلز. هر عنصر نمادی از کیفیت خاصی است که باید در جهت جغرافیایی مناسب خود با کمک فرم ها، رنگها و المانهای مربوطه تقویت شود.

اول پاکسازی کنید!

فنگ شویی و باغ

یادتان باشد محوطه بیرونی خانه را با انباری اشتباه نگیرید، حتی در گوشه کنارهایی که دید ندارد هم نباید وسایل اضافی و بلااستفاده را دپو کنید، گلدان ها و تخته های شکسته، اضافات مصالح آخرین بنایی و هر آنچه که با تفکر …” یکروزی به کار آید” ، نگه داشته اید را دور بیاندازید. برای وسایل کار و ابزارها ی خود قفسه، یا کمد یا جعبه ای در نظر بگیرید و همیشه آنرا منظم نگه دارید.

در بخش مربوط به ثروت فنگ شویی در باغ خود از گیاهان پولساز بهره بگیرید و از آنجایی که آب روان نماد شکوفایی و ثروت است، حتما در این بخش یک آبنما ایجاد کنید.

در بخش مربوط به شهرت در باغ خود گیاهانی با گلهای قرمز همچون گل سرخ بکارید که در تقویت اعتماد به نفس شما نیز نقش مثبتی ایفا میکنند.

در بخش مربوط به روابط عاطفی خود یک خانه کوچک باغی یا یک نیمکت عاشقانه بنا کنید. از کاشت گیاهان معطر همچون بوته های گل رز و اسطوخدوس در این منطقه غافل نشوید.

یک مبله راحت یا یک میز گرد چوبی بزرگ که همه بتوانند دور آن جمع شوند در اینجا بسیار مناسب است. جانمایی کباب پز در این منطقه سبب تقویت بخش شهرت و خوشنامی شما میگردد.

به باغ  خود توسط فنگ شویی ساختار دهید

مرکز پلان زمین شما شامل نیروی حیات است. از اینجا تمام انرژی های مثبت باید به مناطق دیگر سرازیر شوند. بنابراین باید فضای بازی را طراحی کنید، چمن یا ماسه در اینجا مزیت دارد. لوازم جانبی استفاده شده در این بخش باید تقویت کننده عنصر خاک در فنگ شویی باشند.

قسمت غربی فضای شما مربوط به کودکان است و به عنصر فلز اختصاص یافته است. یک گلخانه کوچک برای پرورش گیاهان جدید در اینجا چطوراست؟ مکانی برای ماسه بازی یا زمین بازی فرزندان خود در این سمت تعبیه نمایید.

درقسمت تقویت کننده تحصیل و دانش ، که در آن عنصر زمین غالب است ، بهتر است یک منطقه آرام برای  مطالعه ایجاد کنید.

شما می توانید منطقه شمال را برای تقویت درآمد و شغل خود متناسب طراحی کنید. گیاهان متناسب با عنصر آب و یک آبنمای پر جنب و جوش، گلهایی با رنگهای تقویت کننده عنصر آب در این بخش تاثیر مستقیمی درزندگی کاری شما دارند. و صد البته که مسیرهای موجود در این منطقه باید به خصوص تمیز و بدون موانع مزاحم باشد، تا انرژی بدون مزاحمت جریان داشته باشد. منطقه مجاور مربوط به دوستان مفید و روابط بین فردی است. این بخش را میتوان توسط مجسمه هایی که به عنصر فلز اختصاص داده شده اند پشتیبانی کرد. با این حال، از آنجا که اینها اغلب بسیار عظیم به نظر می رسند یا گوشه های نوک نیز آنها به سمت بالا نشان می دهند، می توانند به معنای بیش از حد یانگ باشند. برای ایجاد تعادل دوباره بین قطبهای یین و یانگ، باید چنین مجسمه ای را با گیاهان مناسب هماهنگ نمود.

توسط فنگ شویی انرژی های مثبت را آزاد کنید

نقاط قدرت پرانرژی، که در آنها تمام انرژی های مثبت جمع شده و از آنجا در محیط آزاد می شوند، در فرمهای متمرکز و دایره ای یافت می شوند. فضا سازی به سبک چیدمان آسیایی و یا شمشادهایی که به شکل کروی بریده شده اند نیز می تواند انرژی را جذب و متمرکز کنند.

خطوط نرم ومنحنی همچون مسیرهای تعریف شده منحنی در فضای باغ شما ، اجازه نمی دهد که  انرژی “چی” بیش از حد سریع جریان یابد. از طرف دیگر، از خطوط صاف و مستقیم باید کمتر استفاده شوند. در کل ایجاد یک طراحی هارمونیک و چشم نواز و ایجاد ساختاری به باغ از طریق رنگ های تکرار شونده یا گیاهان خاصی که شخصاً دوست دارید نیز مهم است واگر  شما با سبک باغ یا حیاط یا تراس خود احساس راحتی کنید، انرژی های مثبت به خودی خود جریان می یابند.

جهت حفظ تعادل در فضاهای بیرونی داشتن یک سناریوی نورپردازی که مخصوص فضای شما طراحی شده باشد لازم و ضروری است. از لحاظ فنگ شویی ، سر تاسر مسیر های باغ و محوطه بیرونی شما باید تمیز و دارای روشنایی باشد و مقصد مشخصی داشته باشند.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست